UPDATE

Η NASA ανακάλυψε πλανήτη που μπορεί να υποστηρίξει τη ζωή

5 Φεβρουαρίου 2024

Η NASA ανακάλυψε πλανήτη που μπορεί να υποστηρίξει τη ζωή
pexels
Έχει διάμετρο μιάμιση φορά μεγαλύτερη από της Γης και όχι ωραίο όνομα

Δεν είμαστε οι μόνοι, δεν είμαστε μόνοι. Η NASA ανακάλυψε έναν πλανήτη στον οποίο ίσως υπάρχει δυνατότητα ζωής. Βρίσκεται 137 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά και η δήλωση του διαστημικού οργανισμού έκανε λόγο για μία «υπερ-Γη» που περιστρέφεται γύρω από ένα κοκκινωπό αστέρι, κάτι που, αστρονομικά μιλώντας, μοιάζει αρκετά με το ηλιακό μας σύστημα.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο ΤESS είναι που ανακάλυψε τον νέο αυτόν πλανήτη. Η τροχιά του γύρω από το κόκκινο αστέρι κάνει πιο εύκολη την παρακολούθησή του από επιστήμονες, άρα και τη μελέτη του. Η NASA σκοπεύει να μελετήσει τον πλανήτη περαιτέρω, χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο James Webb, για να δει πόσα ακόμη μπορούμε να μάθουμε με βάση τα χαρακτηριστικά του.

Τον ονόμασαν TOI-715b -όχι και το καλύτερο όνομα, αλλά τι να κάνεις. Έχει διάμετρο περίπου μιάμιση φορά τη διάμετρο της Γης και βρίσκεται στρατηγικά εντός της «συντηρητικά» κατοικήσιμης ζώνης που περικυκλώνει το κεντρικό αστέρι, κάτι που δίνει ελπίδα πως ο πλανήτης αυτός ίσως και να μπορεί να υποστηρίξει την ύπαρξη νερού στην επιφάνεια του. Ο TOI-715b ολοκληρώνει μία πλήρη τροχιά σε μόλις 19 ημέρες.

Για την ύπαρξη νερού, τώρα, χρειάζεται να ισχύουν μερικά ακόμη πράγματα -να είναι σωστό το είδος της ατμόσφαιρας, για παράδειγμα. Σύμφωνα με τη NASA χρειάζεται να έρθουν σε συμφωνία αρκετοί παράγοντες, όμως τα πράγματα φαίνονται αισιόδοξα.

Ο TOI-715b κινείται γύρω από έναν κόκκινο νάνο, ο οποίος είναι μικρότερος και ψυχρότερος από τον Ήλιο. Αυτού του είδους οι αστέρες έχουν συνήθως «μικρούς, πετρώδεις κόσμους» στην επιφάνεια τους.